Recursos per a les famílies

1. Mossegades

Clica aquí per veure el nostre video amb l'Alejandra Luna piscologa i amb la Laia Tur, Titular dels centres de Petits.

En aquesta xerrada parlarem dels motius, l'origen o causa, que hem de fer i que hauriem d'evitar fer o dir.

🖥💻🖥💻🖥💻🖥💻🖥💻

2. L'US DE PANTALLES

Ens volem sumar en la iniciativa sobre no donar telèfon mòbil abans dels 16 anys, sabem que encara us queden molts anys però heu de saber que estem molt implicades en la NO tecnología en la etapa del 0 a 3 i us volem compartir alguns detalls:

Sabem que vivim en l’era digital, és innegable que la tecnologia i els dispositius electrònics juguen un paper important en la vida quotidiana de les famílies. No obstant això, és essencial ser conscients dels riscos associats amb l'excés d'exposició a les pantalles, especialment en els nens més petits.

Nombrosos estudis i experts en desenvolupament infantil han assenyalat que l'ús excessiu de pantalles en els nens petits pot tenir impactes negatius en la seva salut i benestar. Aquí teniu algunes raons per ser cauts:

Problemes neuromusculars derivats del sedentarisme que aporta l’ús de pantalles

Un mal desenvolupament en el cervell: Els cervells dels nens en edat primerenca estan en ple desenvolupament, i la sobreexposició a les pantalles pot interferir en aquest procés. Pot dificultar l'adquisició d'habilitats de comunicació, concentració i resolució de problemes.

Sedentarisme i obesitat  El temps davant de les pantalles sol ser sedentari, la qual cosa pot contribuir a problemes de salut com l'obesitat infantil.

Interacció social: L'excés de temps davant de les pantalles pot limitar les oportunitats dels nens per interactuar amb altres persones i desenvolupar habilitats socials importants.

Contingut inadequat: Tot i que existeixen aplicacions i contingut dissenyats específicament per a nens, també hi ha material inadequat i violent en línia que els nens poden trobar accidentalment.

Retard en l’adquisició de vocabulari: L’infant no ha de fer cap esforç per comunicar-se mentre està utilitzant les pantalles per això pot veure’s afectada aquesta adquisició.

Entenem que en la societat actual, és difícil evitar completament l'ús de pantalles. No obstant això, és crucial establir límits i supervisar el temps que els nens passen davant de dispositius electrònics. Aquí teniu algunes recomanacions:

- Limiteu el temps de pantalla diari d'acord amb les pautes recomanades per experts en pediatria.

- Fomenteu el joc a l'aire lliure, la lectura i altres activitats que promoguin el desenvolupament físic i mental dels vostres fills.

Com a família i cuidadors, teniu un paper fonamental en el desenvolupament saludable dels vostres fills. Estem aquí per donar-vos suport en la difícil tasca d’ equilibrar la tecnología a la vida dels vostres fills amb altres experiències importants.

Junts, podem ajudar als nostres petits a créixer de manera saludable i equilibrada.

Per altra banda diversos països amb sistemes educatius avançats han retrocedit en l’ús de la tecnologia com a mètode principal d’aprenentatge optant per tornar a l'ús dels llibres físics i prendre notes a mà.

Països com Països Baixos, Suècia, França, Alemanya, Itàlia Xina o Regne Unit han implementat restriccions sobre l’ús de dispositius electrònics en les escoles degut a preocupacions sobre els efectes negatius en la concentració i el rendiment acadèmic dels estudiants.

La Plataforma per una Digitalització Saludable i Regulada està duent a terme una campanya per sensibilitzar sobre els efectes negatius de l'ús excessiu de tecnologia a les escoles, especialment l'ús de smartphones i altres eines tecnològiques per part dels estudiants. Demanen la col·laboració per difondre material gràfic amb l'objectiu de reduir la compra de smartphones a infants i adolescents. També insisteixen a debatre la necessitat d'eliminar els smartphones de les escoles primàries i secundàries.

**********************